První dojem začíná na recepci

V současnosti je trendem investovat do firemní komunikace. Trh je přeplněný nabídkami, ale poptávka není zase natolik uspokojující, aby si společnost mohla dovolit být nečinnou v komunikaci.
Firemní komunikace zahrnuje komplexní formy prezentace navenek i dovnitř. Jelikož žijeme v době sociálních sítí, tak se mnozí často hned na poprvé uchýlí k budování kvalitního obsahu na sociálních sítích.

Jenže recept na dobré jméno, neboli účinnou firemní komunikaci nespočívá jen umění plnit zeď Facebooku, natáčet poutavá Instastories a sem tam něco přesdílet na LinkedIn.
Základ úspěšné firemní komunikace je v lidech. Přesněji hned v prvních v osobách, se kterými přichází klient do kontaktu. Nejčastěji se jedná o pracovníky recepčních, či vrátných služeb.

Nepodceňujte lidský faktor

Představte si situaci, kdy se chystáte na důležitou obchodní schůzku. Snažíte se mít vše podle představ, nenecháte se znepokojit ani davem lidí v městské hromadné dopravě či na silnicích. Schůzka je sjednaná v moderních kancelářích, ve velké administrativní budově, které jsou často hned u recepce chráněny turniketem. Proto zamíříte k recepci a požádáte pracovníky recepčních služeb o puštění. Avšak zaměstnanec recepce nemá zrovna nejlepší den a je zaneprázdněn. Vašemu požadavku s neochotným výrazem vyhoví, ale ani ho nenapadne vám poradit, do jakého patra se máte vydat. Hned na začátek se setkáváte s negativním faktorem, který může zkazit celý dojem ze společnosti.

Lidé nejsou stroje, ale je jasné, že každý má někdy den blbec. Mnohem horší je situace, kdy pracovník recepčních služeb je permanentně otrávený. V tomto případě je třeba uvažovat, jak zaměstnanci taktně vysvětlit, aby se k lidem choval mile, jelikož má větší sílu ovlivnit lidské mínění, než si myslí.

Jak ze strany zaměstnance, ale i zaměstnavatele, je dobré nezapomínat, že pracovník recepčních a vrátných služeb není pouze podavačem kartiček, zapisovačem jmen a osobou, která vaří kávu. Každá práce má skrytou přidanou hodnotu, kterou málokdo vidí. Přidaná hodnota recepčních a vrátných je právě v lidskosti. Základní vlastnost, na kterou lidé v práci mnohdy zapomínají.

Klíčová slova:

recepční služby
poptáváme recepční službu